Yapı Dergisi’nin Haziran sayısında Türkiye’den ve yurtdışından proje ve uygulamalarla, çeşitli konulara ilişkin makaleler yer alıyor. Özellikle Zaha Hadid’in Çin’in Guangzhou kentinde tasarladığı Opera Binası’na geniş yer veriliyor
Doğan Hasol, derginin Haziran sayısındaki “Çılgın Proje için Çılgın Yorumlar” başlıklı yazısında; “Birileri tartışadursunlar, temelde söylenecek tek şey var: İstanbul’u büyütecek ve İstanbul için nüfusu daha da artıracak projeler, çözümsüzlük üretmenin ötesine geçemez. Gerisi ayrıntıdır”diyor.
Guangzhou Opera Binası
Zaha Hadid’in Çin’de tasarladığı Guangzhou Opera Binası projesinde, özellikle nehir vadilerinden ve onları biçimlendiren aşınma olgusundan etkilenilmiş.
ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampusu 3. Yurtlar Kompleksi
Tülin Hadi ve Cem İlhan’ın tasarladığı KKTC’deki yeni yurtlar kompleksi, inşa edileceği alanda oluşmuş yapılaşmayı dikkate alan ve kampusun güney kanadında oluşmuş promenad akslarının sürekliliğini pekiştiren bir yaklaşımı ilke ediniyor.
The Seed
Sakıp Sabancı Müzesi’nin içinde yer alan The Seed’de sarı kapıdan içeri girdiğinizde parlak, siyah, çok yüzlü, iç bükey elipsoid içine giren bütün renkleri umulmadık süprizlerle abartarak yansıtıyor. The Seed’in tasarımı Nevzat Sayın’a ait.
SALT Beyoğlu
Han Tümertekin’in tasarladığı SALT Beyoğlu, 1.130 m2’lik program alanıyla, öncelikle bir sergi mekânı olarak hizmet veriyor. Caddenin devamı niteliğinde tasarlanan 290 m2 büyüklüğündeki Forum, İstiklal Caddesi’nin olağan kalabalığını içeri davet ediyor; günlük program bilgilerini paylaşıyor ve binadaki öteki mekânlara geçişi sağlıyor.
Herta Frankel Kukla Tiyatrosu
MiAS Architects’in tasarladığı Barselona’daki Herta Frankel Kukla Tiyatrosu gerçek dünyada referansı olmayan fakat hayal dünyasında özellikle de asıl kullanıcıları olan çocukların hayal dünyasında yeri olan bir mekân…
Geleceğin Yapay Ormanında
Emine Görgül’ün YAPI Dergisi için Sou Fujimoto ile yaptığı söyleşide dünyaca ünlü Japon mimar, içinde bulunduğumuz 21. yy’da doğal olan ile yapay olan arasında bir tasarımın mümkün olduğunu dolayısıyla “zayıf mimarlık” kavramını geleceğin yapay ormanı olarak düşündüğünü belirtiyor.
Los Angeles’ın Yeni Yaşam Merkezi
Filiz Özer “Los Angeles’ın Yeni Yaşam Merkezi” başlıklı yazısında “Walt Disney Konser Salonu’nun her türlü medyada sık sık sözü edilen bir yapı olmasının nedeni Gehry’nin çok etkili bir Konser Salonu tasarımı ile karşımıza çıkmasının yanısıra, her kesimden insanın ilgisini çeken yapının üzerindeki bahçedir” diyor.
İsveç Tohumları
Nigan Bayazıt’ın yazısında sözünü ettiği “İsveç Tohumları” sergisinde çocuklara güvenli bir yetişme ortamı sağlayan İsveç tasarımlı ürünler sergilendi.
Ayrıca;
-Ekolojik Mimarinin Etkisi ile Değişen Çatılar; Füsun Seçer Kariptaş, Şenay Boduroğlu
-Bir Oyunun Mimarlıkta Düşündürdükleri: “Ben Feuerbach”; Serap Durmuş
-Peyzaj ve Okuma Kültürü; Yasin Çağatay Seçkin
-İstanbul’un İlk Kiliselerinden Studios Bazilikası; Erdem Yücel
-Öznel Evrenini Keşfederken Nesnel Evreni Keşfeden Ressam; Önder Şenyapılı
YAPI Haziran sayısında…