1750 Adetten Fazla Türkiye'nin En Güzel Villa Modelleri İçin Resme Tıklayabilirsiniz..

3Ds Max 9 İle Görselleştirme Kitabı, Emrah Çelik

3DS MAX 9 İLE GÖRSELLEŞTİRME (KİTAP) – 3DS Max 9 İle Görselleştirme

* Kitap Adı: 3ds MAX 9 ile Görselleştirme – Görsel Başvuru Kılavuzunuz
* Yazar Adı: Emrah Çelik
* ISBN: 975-6267-44-5
* Eki: CD ilavelidir
* Baskı Tarihi: Ocak 2007
* Baskı Sayısı: 1. Baskı
* Kağıt Cinsi: 1. Hamur Kağıt
* Kapak Cinsi: Karton Kapak
* Sayfa: 630 Sayfa
* Ebat: 19,5 x 23,5

Yeni Başlayanlar İçin Temel Bilgiler, Modelleme, Kaplama, Aydınlatma, Kamera ve Animasyon Konu Anlatımları ve Adım Adım Uygulamalar ile, 3ds MAX üzerinde tasarımlarınızı mükemmel gerçekçilikte görselleştirin.

Mimari Görselleştirme yapan kullanıcılara özel iç ve dış mekan modelleme teknikleri ve araçları.. 3ds Max ile AutoCAD arasında dosya alışverişi..

3ds Max 9 ile gelen yeni Mental Ray, ‘Mr Sun ve Mr Sky’ ışıkları, malzeme hazırlamayı kolaylaştıran ‘Arch & Design mi’ ve yeni ‘Final Gather’ özellikleri ile görselleştirmeleriniz daha gerçelçi..

CD içinde adım adım video anlatımlı uygulamalar..3ds Max öğrenmek isteyen herkes için görsel ve yormayan anlaşılır anlatım üslubu ile 3ds Max’i sıkılmadan öğreneceksiniz.

Kitabımızın bu sürümündeki en önemli yenilik mental ray render hesaplatıcısı, 3ds max 7 ve 3ds max 8 ile beraber mental ray gelişmeye devam ediyordu. Yeni başlayanlar için sonuç almanın zor olduğunu düşündüğüm bu ileri düzey render hesaplayıcısını, kitabımızın önceki sürümlerinde yer vermemiştik. Programın yeni sürümü olan 3ds max 9 ile gelen mental ray 3.5’de gördüğüm büyük değişiklikler, özellikle daha iyi sonuç veren “Mr. Sun ve Mr. Sky” ışıkları, mental ray’e malzeme için malzemeyi hazırlamayı kolaylaştıran “Arch & Design mi” ve Final Gather özelliğinin kolayca ayarlanabilmesini sağlayan yeni mental ray ara yüzü nedeni ile kitabın bu sürümünde, bu güzel yenilikleri sizlerle paylaşmaya karar verdim. Bunun dışında Bolean operasyonlarında büyük yenilikler ve kolaylıklar getiren ProBolean, arazi modelleme için kullanılan Terrain, AEC extended(Kapı, Pencere, Duvar, Çit) objeler için hazır malzeme şablonları içeren AEC Templates malzeme kütüphanesi kitabımızın güncel sürümünde erişebileceğiniz yenilikler..

3DS MAX 9 İLE GÖRSELLEŞTİRME – Emrah ÇELİK
“3ds Max 9 ile Görselleştirme’’ Kitabı ile Gelenler?

Evet, kitabımızın yeni güncellenmiş sürümü ile yine karşınızdayız. Mart 2005’de 3ds MAX 7 ile Görselleştirme, Ocak 2006’da 3ds Max 8 ve Ocak 2007’de daha yeni ve güncel 3ds Max yazılımının yeniliklerini öğreten, 3ds Max 9 ile görselleştirme kitabını sizlerin istifadesine sunuyoruz. Burada tekrar edelim ki, kitabımızı geliştirmemizde bizi motive eden, gönderdikleri yüzlerce teşekkür ve tebrik e-postası için, siz değerli okuyucularımıza teşekkürü bir borç biliriz. Bir önceki kitapta olduğu gibi siz okuyucularımıza gelişen yazılım teknolojisinin getirdiği yenilikleri ulaştırmaya devam ediyoruz. Okuyucularımız, 3ds Max 7 ile Görselleştirme kitabı ile 3ds Max 9 Görselleştirme kitabı arasında 115 sayfa yeni bilgi ile 3ds Max 9’un görselleştirme ve tasarım yönüne bakan yeni özellikleri bulabilirler.

Kitabımızın bu sürümündeki en önemli yenilik Mental Ray render hesaplayıcısı, 3ds Max 7 ve 3ds Max 8 ile beraber gelişmeye devam ediyordu. Yeni başlayanlar için iyi sonuç almanın zor olduğunu düşündüm bu ileri düzey render hesaplayıcısına, kitabımızın önceki sürümlerinde yer vermemiştik. Programın yeni sürümü olan 3ds MAx 9 ile gelen Mental Ray 3.5’da gördüğüm büyük değişiklikler, özellikle daha iyi sonuç veren ‘Mr Sun ve Mr Sky’ ışıkları, Mental Ray’e malzeme için malzeme hazırlamayı kolaylaştıran ‘Arch & Design mi’ ve Final Gather özelliğinin kolayca ayarlanabilmesini sağlayan yeni Mental Ray arayüzü nedeni ile kitabın bu sürümünde, bu güzel yenilikleri sizlerle paylaşmaya karar verdim. Bunun dışında Boolean operasyonlarında büyük yenilikler ve kolaylıklar getiren ProBoolean, arazi modelleme için kullanılan Terrain, AEC Extended (Kapı, Pencere, Duvar, Çit) objeler için hazır malzeme şablonlarını içeren AEC Templates malzeme kütüphanesi Kitabımızın güncel sürümünde erişebileceğiniz diğer yenilikler.

Ayrıca Extended Splines, Sweep, Scene State, Bacth Render gibi 3ds Max 8’e ait olan yeni özellikleri ve 3ds Max 7’e ait olup, kitabımızın ilk sürümü olan 3ds Max 7 ile Görselleştirme kitabı içeriğinde yer verilmeyen, Clone and Align Tool, File Link Manager, Layers, Resource Collector, Link Tool, Terrain v.b. gibi birçok aracı da yeni içerik içinde ayrıca bulabilirsiniz. Programın güncel sürümüne geçişinize değecek yeni özellikler çalışmalarınıza hız katacaktır.

Bu güncellemeler ile beraber, kitabın içeriği 3ds Max 9 arayüzünde, değişen yerlere göre yeniden düzenlenmiş, eski sürümlerinde olan araçların (Autobackup, Edit Poly v.b.) arayüzlerinde değişen veya eklenen yeni parametrelere de ayrıca değinilmiştir. Bahsettiğimiz programın güncel sürümüne ait araçları dışında kalan yerleri, programın önceki, 3ds Max 5, 6 ve 7 sürümlerine sahip kullanıcılar da rahatlıkla takip edebilir, uygulayabilirler. Kitabın içeriği içinde yeni eklenen özellikler ve güncellemeler, dikkatinizi çekmesi amacıyla çeşitli ikonlar ve notlar ile ayrıca belirtilmiştir. Ayrıca eski okuyucularımız içerik içinde yeni eklenen konuları sayfa numaraları yanındaki ikon yardımıyla kitap içinde kolaylıkla bulabilirler.

Autodesk 3DS MAX?
Günümüzde 3 boyutlu görselleştirme yazılım paketleri içinde en çok kullanıcıya sahip 3 boyutlu modelleme, kaplama, aydınlatma ve animasyon yazılımı olan 3ds Max mimari görselleştirme, bilgisayar oyunları, Sinema & TV için görsel efektler ve daha birçok alanlarda kullanılmaktadır. Mimarisinin gelişmeye açık olması, nesne tabanlı çalışması, kolay öğrenilebilir bir kullanıcı arayüzü olması nedeniyle, ilk versiyonun çıktığı 1995 yılından günümüze kullanıcılarını memnun eden bir gelişme ivmesi ile birçok teknoloji ödülü almış bu yazılım, saydığımız tüm sektörlerde dünyanın her tarafında yüz binlerce kullanıcı tarafından kullanılmaktadır. Kitabımız genelde konsept itibari ile, programın güncel olan 3ds Max 9 sürümünün arayüzüne göre programı anlatmaktadır. Temelde aynı prensipler ve çok farklılık göstermeyen bir arayüz üzerine kurulu olan 3ds Max 6 ve 7, 8 sürümüne sahip kullanıcılar da, kitabın yeni sürümüne ait özellikler dışında kalan yerleri rahatlıkla takip edebilirler.

Kitabın İçeriği
Bu kitabı, 3ds Max programını yukarıda bahsettiğimiz alanlarda çalışan, eğitim alan veya veren mimar, oyun tasarımcıları, grafikerler, öğrenciler, öğretmenler için yazdım. Yıllardır kurumsal ve özel verdiğim eğitimler içinde edindiğim tecrübeleri kitabımızın içeriğine tümüyle yansıtmaya çalıştım. Dolayısıyla bu tecrübelerden yola çıkılarak 3ds Max programını ilk öğrenen bir kullanıcının takılabileceği yerlere özellikle değinildi. Kitabın içindeki içerik ve konu anlatımları 3ds Max’in genel iş akışına göre sıralandı. Temel bilgiler, Çizim & Modelleme, Kaplama, Aydınlatma & Kamera, Animasyon & Render (İş çıkışı) olmak üzere 5 kısımdan oluşan bu içerik planında yer alan bölümler içindeki konular, 3ds Max konusunda hiçbir bilgisi olmayan kullanıcıları anlayacağı görsel ve yormayan anlaşılır bir üslup ile adım adım anlatılmıştır. Konu anlatımları desteklemek için binlerce 3ds Max ekran görüntüsü ve grafikler kullanılmıştır. Kitabı yazarken oluşturulan bu içerik, bir mimar, oyun tasarımcısı veya grafiker, daha doğrusu bu programı tüm alanlarda kullanmak isteyen kullanıcılar için ortak ve bilinmesi gereken konulardır. Dolayısıyla bu kitap, bu genel konu içeriği ile tüm 3ds Max kullanıcılar için bir başvuru kitabı özelliğini de edinmiştir.

Bu Kitap kimler için?
Kitabımız içerik tasarımı itibari ile 3ds Max programı konusunda hiçbir bilgisi olmayan kullanıcılar için yazıldı. 3ds Max programını bilen kullanıcılarda kitabın içerisinde bilmedikleri modelleme araçlarını, aydınlatma, kaplama ile ilgili birçok püf noktaları, 3dsmax 8 ve 9 sürümünün görselleştirme ve tasarımı bakan yeni eklentilerini ve pratik çalışma yöntemlerini bulacaklardır.

Mimari Görselleştirme ve AutoCad Senkronizasyonu
3ds Max ülkemizde genel itibari ile mimari görselleştirme alanında çok kullanılmaktadır. Bu kitabı yazmamda beni teşvik eden öğrenci arkadaşların da çoğunluğunun mimarlardan oluşması nedeniyle, kitabı yazarken bu hususu dikkate almamak olmaz diye düşündüm. Kitabımızı okuyacak bir mimarın, aradığı örneklere, görselleştirme yaparken ihtiyacı olacağı 3ds Max araçlarına ve çalışma prensiplerine özellikle yer verdim. Kitabın sonunda bir mekânı baştan sona modelleyecek, ışık ve kaplama ile daha gerçekçi gösterebilecek uygulamaları ve konu anlatımlarını bulacaksınız.

3ds Max, son sürümlerinde, özellikle görselleştirme yapan kullanıcıların proje aşamasında işini büyük ölçüde kolaylaştıran bazı eklentiler sunar. AEC-Extended, Windows ve Doors denilen bu eklentiler içinde gelen parametrik ağaç, pencere, kapı, duvar v.b. gibi objeleri bir tıklama ile sahnemize ekleyebiliriz. Özellikle piyasada yer alan diğer 3ds Max kitaplarında görmediğim, bu eklentilere ait bilgilere, özellikle detaylı bir şekilde değindim.

Görselleştirme yapan birçok kullanıcının kullandığı AutoCad yazılımının 3ds Max ile nasıl kullanıldığı merak konusudur. Bu kitapta ayrıca AutoCad çizimlerini 3ds Max ortamına taşıma ve bunla ilgili dikkat edilmesi gerekenleri, File Link Manager gibi araçları, uygulamaları ile bulacaksınız. Bu içerik eklentileri yönüyle de kitabımızın özellikle ülkemizdeki mimarlar için iyi bir kaynak olma özelliği kazandığına inanıyorum.

Uygulamalar
Kitabımızdaki konu anlatımları içinde ve sonunda, öğrendiklerimizi pekiştirecek uygulamalar ekledim. Bu özel uygulamaları ve bölümleri atlamadan yapmanız çok önemlidir. Kitap içinde geçen her örnek ve uygulamanın çalışma dosyaları CD içinde verilmiştir. Programı öğrenirken ve konular içinde ilerken benim hazırladığım bu çalışma dosyalarını açarak inceleyebilirsiniz. Ayrıca kitabın siyah-beyaz basılmasıyla doğabilecek dezavantajlar düşünülerek kitap içinde geçen ve özellikle gerekli olan ekran görüntülerine ait renkli resimleri CD içinde bulabilirsiniz.

Video Dersler
Kitap ile beraber gelen CD’de, kitap içinde adım adım anlatılan bazı uygulamalar içerisinde takıldığınız noktaları daha iyi kavrayabilirsiniz. Bu videoları izlerken kitap içinde uygulamanın dışında faydalı gördüğüm birçok noktaya da değindim. Bu açıdan bu video dersleri sizin programı öğrenmenizi kolaylaştıracak ve hızlandıracaktır.

İÇİNDEKİLER
KISIM 1: 3ds Max 9 Arayüz ve Temel Bilgiler
BÖLÜM 1: 3ds MAX Arayüzüne Genel Bakış

* 3ds Max 9 Arayüzü (Interface)
* Menüler üzerinde özel kontroller
* Customize Menüsü
* File Menüsü
* Yeni bir sahne açma; File Menüsü; New ve reset
* Marge:
* Export:
* Import:
* Yedekleme (Auto Backup)
* Units Setup (Ölçü Birimi Ayarı)
* Çalışma Ekranları (Viewports)
* Farklı Çalışma Ekranı Şablonları
* Farklı Görüntüleme Çeşitleri
* Çalışma Ekranı Kontrol Araçları (Viewport Controls)
* Çalışma Ekranında Kullanabileceğiniz özellikler ve Kısayollar

BÖLÜM 2: TEMEL BİLGİLER
* Standard ve Extended geometrik Objeleri çizme ve değiştirme işlemleri
* Objeler Nasıl Çizilir
* Objeleri çizdikten sonra parametrelerini değiştirme
* Grid (Izgara) ve Koordinat Sistemi?
* Autogrid özellikğini kullanarak çizim yapma
* Standard ve Extentend Primitives Menüler
* Name And Color (İsim ve Renk)
* Creation Method (Çizim Methodu)
* Keybard Entry (Klavye Girişi – Klavye ile çizim yazmak için)
* Diğer Standard Objeler
* Seçim Araçları ve Teknikleri
* Bölgesel Seçim ve Araçları (Reglon Select)
* Listeden isme Göre Seçim Yapma (Select By Name)
* Seçimi Filitreleme/Selection Fitler Menüsü
* Seçim Seti Yapma (Selection Set)
* Grup Yapma (Group Menüsü)
* Display Panel Hide ve Freeze
* Objeleri Gizleme ve Dondurma İşlemleri
* Isolate Selection
* Tramsform Araçları
* Taşıma, Döndürme ve Ölçeklendirme
* Referans Koordinat Sistemi
* Local Koordinat Sistem
* Objelerin Merkezini Değiştirme (Transfrom Coordinate Center)
* Objelerin Merkezlerini Değiştirme (Pivot Point)
* Snap Tools (Yakalama Araçları)
* Uygulama: (Move, Rotate ve Scale ile Objeleri düzenleme)
* Hizalama Araçları (Align Tools)
* Align (Hizalama)
* Quick Align
* Normal Align
* Kopyalama Araçları
* Çoğaltma Teknikleri ve araçları
* Copy,Instance ve Reference çoğaltma arasındaki farklar?
* Mirror Kopyalama Aracı
* ARRAY Kopyalama Aracı
* Uygulama: ARRAY kopyalam aracı ile döner merdiven
* Spacing Tool Kopyalama Aracı
* Uygulama: Spacing Tool Aracıile Balkon
* Clone and Align Tool
* Layers (Katmanlar)

KISIM 2: MODELLEME
Bölüm 3: 3ds MAX MODELLEME

* 3ds Max’de modelleme nasıl yapılır?
* Modelleme Modifiers Stack (Değişticiler Yığını Paneli)
* Modifiers (Değiştiriciler)
* Parametrik Değiştiriciler
* Bend
* Bend ve Limitler
* Uygulama: Masa
* İlk Test Render İşlemi
* Taper
* Twist
* Noise
* Uygulama: Deniz
* Arka plan (Backround) rengini değiştirme
* Arka plan (Backround) resim ekleme
* Strech
* Squeeze
* Mesh Select
* Mesh Select Kullanımı
* Soft Selection (Yumuşak Seçim)
* Mesh Select Uygulama: Baston
* FFD (Free Form Deformations)
* Uygulama: KANEPE
* Push
* Push ve Soft Selection
* Ripple
* Lattice
* Uygulam: Lattice ile Sabit Pencere
* Wave
* Displace
* Skew
* Spherify
* Xform
* Affect Region
* Shell
* Mesh Smooth
* Turbo Smooth
* Uygulama: Elma
* Neler Öğrendik?
* Alıştırma

Bölüm 4: 3ds MAX ile 2 Boyutlu Çizim
* 3DS Max ile 2 Boyutlu Çizim Nasıl Yapılır?
* 2 Boyutlu Hazır Şekiller
* 2 Boyutlu Hazır Şekiller (Extended Splines)
* 2 Boyutlu Çizgiler İçin Ortak Menüler
* Line (Çizgi) Nasıl Çizilir?
* Lİne çizerken kullanabileceğimiz önemli klavye kısayolları nedir?
* 2D Snop
* Line ve Diğer Çizgiler İçin Rendering Menüsü
* Edit Spline (2 Boyutlu Çizimler Üzerine Değişiklik)
* Edit Spline Selection Menüsü
* Nokta çeşitleri
* Smooth ile Bezier nokta Arasındaki Fark?
* Edit Spline Geometry Menüsü
* Attach ile Çizgileri birbirine bağlama
* Vertex (Noktalar) üzerine kullanabileceğimiz araçlar
* Segmentler üzerinde kullanabileceğimiz araçlar
* Spline üzerine kullanabileceğimiz araçlar
* 3ds Max ve AutoCad
* AutoCad çizimlerini 3ds Max’e aktarma (Import)
* Neler Öğrendik
* Alıştırma

Bölüm 5: 2 Boyutlu Çizimleri 3 Boyutlu Objektife Çevirme
* Extrude
* Uygulama: Ev için Plan
* Lathe
* Bevel
* Bevel Profile
* Uygulama: Ev için Saçak ve Kartonpiyer
* Sweep
* Uygulama: Sweep ile Çerçeve
* File Link Manager
* File Link Manager Diğer Ayarlar

Bölüm 6: COMPOUND OBJECTS
BOOLEAN

* 3 Boyutlu geometrileri birbirinden çıkarma işlemleri
* Boolean nasıl uygulanır?
* Boolean antındaki A ve B objeleri nasıl değiştirilir?
* Extract
* Display ve Uptade Menüsü
* Uygulama: Ev Plan Üzerine Pencere ve Kapı Boşlukları

PROBOOLEAN
* Yeni ProBoolean
* ProBoolean ile Boolean Karşılaştırma?
* ProBoolean ile gelen yenilikler
* Uygulama: ProBoolean İle Çamaşır Makinası
* Uygulama: ProBoolean ile Üçlü Priz

TERRAIN
* Terrain ile Arazi Modelleme
* Terrain ile İzohips Eğrileri
* Terrain Parametreleri

BÖLÜM 7: MİMARİ Projelerde kullanabileceğimiz PARAMETRİK HAZIR OBJELER-AEC EXTENDED
* Wall (Duvar) Nasıl Çizilir?
* Foliage (Ağaç, Bitkiler)
* Railing (Korkuluk)
* Uygulama: A.E.C. Extended Railing ile Çit
* Stairs (Merdivenler)
* Uygulama: Merdivenler için parametre değişiklikleri
* Windows (pencereler)
* Uygulama: Pencereler için parametre değişiklikleri
* Doors (Kapılar)
* Uygulama: Kapılar için parametre değişikleri
* Uygulama: Snap ile kapı ve pencere çizme
* Link Aracı ve Wall, Doors, Windows

BÖLÜM 8: COMPOUND OBJECTS LOFT MODELLEME
* Adım Adım Loft
* Loft ile modellediğimiz obje üzerinde değişiklik nasıl yapabiliriz?
* Loft ile daha rahat çalışın
* Çizeceğiniz yeni bir kesiti eskisinin yerine getirme?
* Loft obje üzerinde kullandığımız kesitlerin yerini değiştirme ve diğer değişiklikler
* Uygulama: Loft ile tarihi kemer

BÖLÜM 9: EDIT POLY ile POLYGON MODELLEME
* Polygon Modelleme
* Selection Menüsü
* Detay Ekleme Edit Geometry Menüsü
* Detay Ekleme Araçları
* Edit Geometry Menüsündeki diğer araçlar
* Edit Vertex menüsü ile noktalar üzerinde geometrik değişiklikler
* Edit Edge menüsü ile segmentler üzerinde geometrik değişiklikler
* Edit Border menüsü ile kenarlıklar üzerinde geometrik değişiklikler
* Edit polygon menüsü ile yüzeyler üzerinde geometrik değişiklikler
* Subdivision Surface Menüsü
* Paint Deformation menüsü ile fırça darbeleri ile modelleme
* Uygulama: Edit poly ile Komodin

Hakkında: SerMimar

Osmanlılarda mimarbaşı, SerMimaran-ı hassa. osmanlı hanedanının ve büyük devlet adamlarının yaptıracakları binaların projelerini yapmak ve bunların uygulanması için gerekli mimarları, teknik elemanları atamak, büyük kentlerdeki mimarları atamak, hassa mimarlarını yetiştirmek, kent ve kasabalardaki bütün mimar ve ustaların kayıtlarını tutmak SerMimar'ın görevleri arasındaydı.

Ayrıca...

Dünya Yapı Sektörü Irak’ta Buluştu!

Dünyanın dört bir yanından gelen yatırımcılar “Project Iraq Yapı ve İnşaat Fuarı”n da buluştu. 17-20 …